Som kund hos Teknik i Väst kan du få information om både planerade och oplanerade händelser via fast telefon eller mobil.
Det kan till exempel handla om vattenläckor eller vattenavstängningar, ändrade körscheman för sophämtningen, elavbrott, avbrott i fjärrvärmeleveransen och mycket annat. Tjänsten är ett komplementkomplement till den driftinformation som publiceras på teknikiväst.se, Arvika kommuns webbplats samt Facebooksida.
Tjänsten hämtar det telefonnummer som är kopplat till din adress - vanligtvis folkbokföringsadressen - i en databas. Meddelandet går automatiskt till din fasta telefon eller via sms i din mobiltelefon, om du berörs av händelsen.
Du som får ett meddelande till din fasta telefon uppmanas att trycka ”1” för att bekräfta att du fått meddelandet. Numret du blir uppringd av är: 0570-106 45.
Normalt är telefonnumret registrerat på folkbokföringsadressen. Om du har ett fritidsboende kan du därför behöva komplettera dina kontaktuppgifter i databasen med en adress till fritidshuset för att vi ska kunna nå dig med tjänsten.
Du kan ändra eller uppdatera dina uppgifter själv på portalen: https://arvika.servicevarning.se
Klicka på länken för att ange det telefonnummer som du vill få meddelandet till. På portalen kan du också ändra uppgifter rörande folkbokföringsadressen.
Du som inte har ett svenskt telefonnummer finns inte med i databasen per automatik, men du kan själv registrera ditt nummer i portalen.